Beschrijving
Productbeschrijving
5in1 EGR inlaat reiniger
EGR + Turbo en Intake Cleaner (ETI) is een uniek en zeer effectief hoogwaardig product voor het reinigen van typische vervuiling en afzettingen gevonden in de luchtinlaat, EGR-systeem en de turbo. Olie, harsen, lakken en koolstofafzettingen gemakkelijk opgelost in een snelle wijze met een minimum aan sleutelen.
Voordelen Effectief reinigt de Turbo, EGR-systeem, intake, gasklep en verbrandingskamer van de macht beroven deposito’s en lak-achtige substanties. Verbetert de prestaties van de motor, het brandstofverbruik, de motor stationair draaien en het starten. Verlengt levensduur van gevoelige motoronderdelen zoals katalysatoren en roetfilters. Vermindert de uitstoot van schadelijke stoffen. Toepassing Voor alle benzine en dieselmotoren met of zonder turbo. Is niet schadelijk voor katalysatoren of roetfilters.
Gebruiksaanwijzing Volg de instructies of laat een auto-reparateur deze behandeling uitvoeren.
A) Plakkende EGR klep, inlaat / gasklep deposito’s en de verbrandingskamer reiniging: Demonteer de luchtinlaat slang. Verwijder toegankelijk besmetting zo veel mogelijk met de hand / doek. Start de motor, zorg ervoor dat het een normale temperatuur heeft bereikt en schakel de motor uit. Schud de bus goed voor gebruik. Gebruik de lange spuitmond om de inlaat / spruitstuk te betreden (wanneer nodig met geopend gasklep invoeren), de spuitmond tijdens het inspuiten langzaam terugtrekken met een 1 beweging van maximaal 5 seconden, zorg dat de volledige inlaat is behandeld. Laat het product intrekken gedurende 5 minuten. Sluit (ongeveer 75%) van de luchtinlaat ingang gedeeltelijk af, om de luchtstroom te versnellen en een betere menging van het product te creëren in de luchtstroom. Start de motor en laat deze lopen rond de 2.000 toeren per minuut draaien. Spuit dan het product in de luchtinlaat met korte stoten (circa 2 seconden). Zorg ervoor dat de toerental terug is naar 2.000 (toeren) alvorens de volgende dosering van 2 seconden in te spuiten.
Gebruik de volledige inhoud van het spuibus en laat de motor stationair draaien voor minimaal 3 minuten na de laatste behandeling voordat u de motor uit zet. BELANGRIJK: tijdens het schoonmaken via de luchtinlaat zorg ervoor dat een solide object bij de hand hebt om de inlaat af te sluiten mocht er zware motor kloppen optreden. In het geval dat de toerental afneemt, accelereer om afslaan te voorkomen.. In het geval dat de motor afslaat tegen of dat de motor hevig gaat kloppen, stop onmiddellijk met spuiten. Zorg ervoor dat de katalysator en roetfilter niet oververhit raken.
B) Slecht werkende EGR of turbo met zware koolaanslag: Goed schudden voor gebruik. Demonteer de onderdelen (Turbo & EGR behuizing). Spuit het product op de deposito’s in het EGR behuizing en Turbo. Laat het product een paar minuten intrekken en herhaal dit indien nodig. Indien nodig met een borstel of een doek om losse afzettingen te verwijderen. Zorg ervoor dat onderdelen droog zijn voordat men ze monteert. Gebruik het vereiste product om te reinigen, en gebruik het resterende inhoud voor het reinigen via de luchtinlaat zoals beschreven onder procedure A met het oog op het voorkomen van snelle herhaalde ophoping en afzettingen in het EGR-systeem. Dosering De inhoud van 1 spuitbus is voldoende om de EGR + Turbo, Inlaat en de verbrandingskamer te reinigen. Te gebruiken wanneer nodig. ETI moet regelmatig worden gebruikt bij motoren die gevoelig zijn voor de inname vervuiling e
Kenmerken: Kopen in Hardenberg